Genieten op Bali met Jasper!! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Lisa Turnhout - WaarBenJij.nu Genieten op Bali met Jasper!! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Lisa Turnhout - WaarBenJij.nu

Genieten op Bali met Jasper!!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 Mei 2015 | Indonesië, Soerabaja

Lieve lezers,

Eindelijk is Jasper aangekomen in Indonesië. Waar ik zo lang naar heb uit gekeken is nu al zover! Samen hebben we een heel leuk weekend Bali gehad waar ik in dit reisverslag over vertel!

Op woensdag had ik eerst nog een ochtend stage voordat ik naar Bali vertrok. We hebben een kijkje genomen in het Soetomo ziekenhuis, op de polikliniek voor kinderen.
 Ouders kunnen naar de polikliniek komen wanneer er problemen zijn met hun kindje. Ook kinderen met een ziekte, zoals diabetes komen er geregeld op controle. Er waren verschillende kamers en ieder had zijn eigen specialisatie, zoals diabetes en cardiologie.
We hebben meegekeken met een doktor die kinderen deed controleren op hun ontwikkeling. We zagen een klein kindje zitten met zijn vader en moeder ernaast. Ook zaten er wel 10 studenten omheen. Het kindje deed verschillende oefeningetjes uitvoeren en ondertussen deden de studenten het observeren. Volgens mij kreeg het kindje zoveel prikkels dat het alleen maar werd afgeleid.

Verder die dag heb ik mijn spullen gepakt en na het avondeten ben ik met Carola en Thierry richting het vliegveld gegaan. Om 21:00 uur vertrok het vliegtuig, op naar Bali! Daar aangekomen pakten we onze spullen van de band en gingen we opzoek naar de aankomsthal van Jasper.
Om 24:00 uur landde Jasper ook op het vliegveld en zagen we elkaar eindelijk weer!! JEEJ! Het was heerlijk om hem weer te zien!

Toen hebben we een taxi gepakt naar onze eerste bestemming op Bali, Kuta. Op Kuta hebben we twee nachten geslapen.
We kwamen laat in de avond aan in ons hotel. Het hotel was echt super mooi en modern, recht aan het strand!

Donderdagochtend hebben we na het ontbijt een scooter gehuurd om wat rond te toeren op het eiland. We zijn richting Ubud gaan rijden. Gelukkig kan Jasper goed scooter rijden want de wegen zijn enorm druk en chaotisch. Na een flink stuk rijden kwamen we aan in het bekende stadje Ubud. We hebben daar een rondje gereden en lekker geluncht.
We zijn daarna nog langs de monkeyforrest gereden, wat apen gespot. Ook reden we door de mooie groene rijstvelden.
Rond een uur of 4 in de middag zijn we weer terug naar Kuta gereden.
We zijn op de terugweg Carola en Thierry ook nog kwijt geraakt door de drukte op de weg. Na lang zoeken en veel rond vragen kwamen we weer aan bij ons hotel.
Mijn kont voelde aardig beurs van heel de dag op de scooter zitten.

In de avond zijn we uiteten gegaan in een leuk restaurantje buiten in een groene tuin. Jasper en ik hebben een lekker Indonesisch visgerecht gegeten! Het was wel erg pittig!!
Daarna hebben we nog een drankje in de stad gedronken.

Vrijdag hebben lekker een rondje gelopen door Kuta en daarna hebben we heel de dag op een strandbedje gelegen.
Aan het einde van de middag hebben we nog genoten van ons zwembad van het hotel, met uitzicht op zee! 's Avonds hebben we bij het hotel bij zonsondergang wat gegeten.

Na het avondeten zijn we met de auto vertrokken naar onze tweede bestemming, Lovina. Dit ligt in het noorden van het eiland.
Aan het einde van de avond kwamen we aan in ons hotel. We hadden een mooi huisje in een volle groene tuin!

De volgende dag, zaterdag wilden we graag met een bootje de zee op om dolfijnen te kijken. Lovina beach staat bekend om de dolfijnen. Om 9 uur zaten we aan het ontbijt en toen begrepen we dat de dolfijnentour om 6 uur in de ochtend al was. Dan is het het beste tijdstip om dolfijnen te kunnen zien. Wij waren dus een beetje laat. Gelukkig kon een meneer ons toch helpen en nam ons mee met zijn boot de zee op!!
Het was een heel smal typisch Indonesisch bootje. We hebben een hele tijd over zee gevaren, maar helaas geen een dolfijn gezien. Dat was wel erg jammer. De meneer deed ook erg zijn best en heeft een hele tijd gevaren, maar helaas.
Wel konden we op een punt het water in om te gaan snorkelen. Het was er super mooi en helder water. We hebben veel vissen, koraal en zeesterren gezien! We hebben de vissen met de hand kunnen voeren en we zwommen er tussen!

Na het varen zijn we bij een klein tentje wat gaan eten. Een Indonesisch vrouwtje stond er helemaal alleen voor. Ze kookte in een klein keukentje en maakte alles alleen klaar. Het smaakte heel goed. Jasper geniet van het Indonesische eten, dat vind hij gelukkig erg lekker!

Rond een uur of 5 in de avond zijn we met de auto terug naar het zuiden van Bali gaan rijden, op naar Sanur!
Tijdens de autorit was het nog licht, dus onderweg veel kunnen zien. In het noorden van Bali is het heel mooi en heuvelachtig.
Rond half 8 kwamen we aan op Sanur, dit hotel zag er ook super mooi uit.
Na even opfrissen en relaxen zijn we uiteten gegaan met zijn 4en in het centrum. Het was een gezellige avond, met zelfs life muziek tijdens het eten! Carola en ik deelden samen een fles Moscato wijn, mmm lang geleden dat we zo'n lekker wijntje hebben gedronken.

Zondag hebben we het shuttlebusje van het hotel naar het strand genomen. We hebben lekker op het strand gelegen en nog een heel stuk langs het strand gewandeld.
In de stad Sanur zijn we wat gaan lunchen bij een druk en gezellig Indonesisch tentje. Samen deelden we een rijsttafel. We kregen allemaal kleine Indonesische proeverijen wat super lekker was!
Aan het einde van de middag zijn we gaan zwemmen in het zwembad bij het hotel.
'S Avonds zijn we met Carola en Thierry uiteten geweest op het strand.

Gisteren was alweer onze laatste dag op Bali. Na het ontbijt hebben Jasper en ik een fiets gehuurd! Eerst namen we een kopje koffie op het strand. Daarna zijn we lekker actief gaan doen.
We zijn langs het strand en door het stadje gaan fietsen. Wat super leuk, eindelijk weer eens fietsen na 3 maanden!
Tussendoor hebben we nog een lekker ijsje gegeten bij een Italiaan. In de middag lagen we op het strand en hebben we ook weer gezwommen in het zwembad.
Na het opfrissen zijn we met z'n vieren nog een keer op het strand gaan eten.
Om 20:00 uur moesten we alweer naar het vliegveld toe om het vliegtuig naar Surabaya te pakken.
Om 23:00 uur kwamen we aan in het appartement in Surabya. Wel heel leuk dat Jasper nu ziet waar ik al die tijd heb gewoond.

Deze week heb ik nog gewoon stage dus ben ik wel veel van huis. Gelukkig vermaakt Jasper zich ook goed.
Vandaag ben ik met stage naar een gynaecologie afdeling
 geweest. Ook lagen er hele zieke oncologische patiënten. Het was een hele drukke afdeling. De verpleegkundigen en verloskundigen moeten over veel kennis beschikken, zowel zwangeren vrouwen, babytjes en oncologische patiënten liggen op de afdeling.

Jasper heeft samen met Thierry het bekende sigarettenmuseum van Surabaya ’House of Sampoerna’ bezocht.

Vanavond ben ik samen met Jasper naar het food festival geweest. Dit is een plein vol met kleine eettentjes. Het was er super druk en gezellig. We hebben een rondje gelopen en allemaal Indonesische hapjes geproefd: sate, tonijn van de barbecue, tempe, tofu, kip en gebakken banaan. Er stond een live band te spelen, wat erg gezellig was!

Deze week ga ik samen met Jasper nog genieten van de laatste dagen op Surabaya. A.s. vrijdag gaan we de Bromo vulkaan bezoeken.
A.s. zaterdag is de laatste dag in Surabaya, want zondag gaan we samen twee weken op vakantie naar Lombok en de Gili-eilanden!!!
Daarna ga ik samen met Carola nog 1,5 week reizen naar Flores toe!

Bedankt allemaal voor het lezen!

Liefs,

Lisa

• 19 Mei 2015 - 21:00

Nicolle Beuman:

hallo schatjes. Het was toch wat eerst stage lopen en dan de middag voor het eten zorgen en dan naar het vliegveld, en maar wachten 24 uur eindelijk kwam daar je liefje die je een paar maanden niet had gezien.Geweldig het hotel aan het strand.Leuk met de scooter rond toeren maar het blijft link in de chaos maar toch weer het hotel terug gevonden.Jasper zal het indisch eten wel lekker vinden,en dan de zonsondergang wat romantisch. Jammer van de dolfijnen jullie wisten ook niet dat het s"morgens om 6 uur was, maar de troostprijs het snorkelen tussen de vissen.Fijn dat jullie het met z"n vieren ook goed kunnen vinden en onder het genot van moscato wijn is niks mis mee. Jasper vond het appartement van jullie wel gezellig gevonden hebben Nu nog stage lopen dan het afstudeer project hoop op een goed resultaat voor het diploma. Jasper en \thierry kunnen het samen ook leuk vinden moet wel even de studie gaat even voor. Nog even in Surabaya en dan samen 2 weken vacantie houden in lombok en de gili eilanden Dan daarna nog 1,5 week naar Flores toe de andere meiden blijven die in Surabaya en gaat Jasper zeker weer naar nederland. Ne lieverds nog heel veel succes en veel plezier. liefs oma

Lisa

Internship Surabaya Voor mijn opleiding Verpleegkunde ga ik, samen met 5 andere studenten, voor bijna 5 maanden stage lopen in Surabaya. Surabaya is een grote stad op het eiland Java. Het ziekenhuis waar ik ga stage lopen heet Dr. Soetomo General Hospital in Surabaya. Ook krijg ik lessen op een school, de Airlangga University. Het doel van deze stage is een project op te gaan stellen met als doel het verbeteren van de kwaliteit van zorg. Wij gaan door kritisch naar de praktijk te kijken, een kwaliteitsvoorstel schrijven, welke toepasbaar is binnen het ziekenhuis. Naast dit project gaan wij natuurlijk veel avonturen beleven in Indonesië! We hebben een hoop activiteiten op onze to-do-list staan om het land en de cultuur van Indonesië te gaan ontdekken. Ik heb er SUPER veel zin in! Via deze site wil ik iedereen die nieuwsgierig is naar mijn ervaringen en belevingen op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 02 Feb. 2015