Nog maar één weekje - Reisverslag uit Steenbergen, Nederland van Lisa Turnhout - WaarBenJij.nu Nog maar één weekje - Reisverslag uit Steenbergen, Nederland van Lisa Turnhout - WaarBenJij.nu

Nog maar één weekje

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 Februari 2015 | Nederland, Steenbergen

Beste lezers,

Over één week, 7 nachtjes, zit ik in het vliegtuig richting Indonesië! Samen met 5 andere studenten ga ik voor 5 maanden stage lopen in de stad Surabaya, op het eiland Java in Indonesië. Wij gaan stage lopen in een ziekenhuis en ook krijgen we lessen op een universiteit. Dit half jaar wordt mijn laatste minor van het 4e jaar.
Als bijna gediplomeerde verpleegkundigen gaan wij ons vooral richten op de kwaliteit van zorg in Indonesië. Middels het schrijven van een kwaliteitsvoorstel, gaan wij de kwaliteit van zorg verbeteren.
Naast dit grote project zullen wij veel mooie ervaringen en avonturen gaan beleven.
We wonen in een groot appartementencomplex midden in een grote stad. Vanuit daar willen wij ook zeker wat reisjes gaan maken naar andere eilanden!

Ook mijn lieve vriend Jasper gaat een mooie tijd tegemoet, hij vertrekt een dag na mij naar Australië(Gelukkig een beetje bij mij in de buurt, met maar een uur tijdverschil!). Hij gaat de eerste maand een talencursus Engels volgen in Perth. Daarna zal hij rond gaan reizen in het land. Zijn reis eindigt natuurlijk in Surabaya, waar ik hem alles ga laten zien en we samen gaan genieten!!!

Nu ben ik nog een weekje in Nederland! Afgelopen weekend heb ik een feestje gehouden voor familie en vrienden, waar ik erg van heb genoten.
Alle voorbereidingen zoals regelen van een visum, vaccinaties halen, een backpack kopen etc. zijn uitgevoerd! Ook voor mijn opleiding heb ik me verdiept in de cultuur door het maken van een theoretische verkenning.
Ik ben nu druk bezig met het inpakken van mijn koffer.

Ik vind het super spannend als ik eraan denk volgende week in het vliegtuig te zitten. Ik zie vooral op tegen het afscheid nemen van mijn vriendje, ouders, familie en vriendinnen. Ik ga hen super missen.
Deze kou en sneeuwbuien hier in Nederland zal ik niet zo gaan missen!;)

Via deze site houd ik iedereen op de hoogte die interesse hebben in mijn stage in Indonesië. Ik ga proberen wekelijks een reisverslag te schrijven en wat foto's te laten zien!

Liefs,

Lisa

  • 02 Februari 2015 - 21:10

    Marij Vd Weegen :

    Heel veel sucses en een goeie reis en probeer ook te genieten meisje .goed werk

  • 03 Februari 2015 - 08:16

    Jolanda Verhaart:

    Lieve Lisa,

    Heel veel succes in het verre oosten. Spannend hoor. Alvast een goede reis gewenst!

  • 09 Februari 2015 - 11:51

    Ed, Pas En De Kids:

    Hele goede reis! We gaan de belevenissen volgen hoor!

  • 09 Februari 2015 - 18:47

    Georgette:

    Hoi Lisa,
    Goeie reis gehad?
    Leuk ik heb je adres van oma gehad, zodat wij je ook kunnen volgen.
    Wout en georgette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Internship Surabaya Voor mijn opleiding Verpleegkunde ga ik, samen met 5 andere studenten, voor bijna 5 maanden stage lopen in Surabaya. Surabaya is een grote stad op het eiland Java. Het ziekenhuis waar ik ga stage lopen heet Dr. Soetomo General Hospital in Surabaya. Ook krijg ik lessen op een school, de Airlangga University. Het doel van deze stage is een project op te gaan stellen met als doel het verbeteren van de kwaliteit van zorg. Wij gaan door kritisch naar de praktijk te kijken, een kwaliteitsvoorstel schrijven, welke toepasbaar is binnen het ziekenhuis. Naast dit project gaan wij natuurlijk veel avonturen beleven in Indonesië! We hebben een hoop activiteiten op onze to-do-list staan om het land en de cultuur van Indonesië te gaan ontdekken. Ik heb er SUPER veel zin in! Via deze site wil ik iedereen die nieuwsgierig is naar mijn ervaringen en belevingen op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 11247

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 19 Juni 2015

Internship Surabaya

Landen bezocht: